PhotoFlickr

PhotoFlickr
manual focus is better than others :) muahaha.. gamba disebelah hanyelah pinjaman semata-mata. kat sini pn ade banyak gamba jugak.. click jgn x clik.. :D

wiki wiki eh eh~

wiki wiki eh eh~
emm.. ade assignment stuff. site ni utk info2 je. educational purpose. click kat sini kalo nak bace~~

Deviantart

Deviantart
kat sini pn ade gambaq je... click kat gamba sebelah kalo nak tgk lagi banyak gamba.. muahahaha~

Wednesday's story

| Wednesday 23 March 2011
Its already 7pm. just get back from class. i hate Wednesday.. sbb banyak kelas yang aircond nye rosak..so i'm freezing d whole day.. and aku kene submit interpreting.. but luckily lect dah tambah lagi sehari utk buat interpreting tu..and now, its raining. aku menapak dalam hujan lagi hari ni...


(padang kawad, its 7pm... huhu)


today's class bleh consider best la sebab selepas kursus terjemahan dua tahun lepas, this is d first time aku jumpe balik dgn dr.H. At first, lepas interpreting class memang siyes aku rase..macam2 rase la.. nak g ke tak kelas tu. tapi memandangkan ni kelas terakhir aku. so, i decided to go la. rase rugi plak tak pegi, banyak ilmu yang beliau nak sampaikan tu...

then today we've learned about terjemahan teks kesusasteraan. teks yang bagi aku sangat susah. lagi2 bila ade general knowledge mcm bible n dsb. aku kan jenis otak teknikal, so, ayat bunga ni..xbrape masuk sangat.... lepas 5minit dalam tu, tibe2 aku rase best plak masuk kelas beliau. tak mcm dua taun lepas. maybe sbb dulu aku macam blur2 kot n takot2 lagi. but skrg keyakinan btambah2 plak even aku asik sengih je dlm kelas (takde idea nak tanye.. lagak mcm harvard la kot..) huhuhu....and that time jugak 'kami' rase sangat 'dekat' dgn beliau..huhu

we talked about many things. and yang paling aku tertarik bila dr.H bagitahu psal buku 'Disgrace by J.M. Coetzee" Dr. said that ramai student, complaining about d book (fyp under dia la).. bila bace muka surat ptama, siyes, aku faham why they complained and always giggling. siyes agak 18SX and because of that, aku ingat balik ape yang aku blaja slama 3tahun kat sini. haha... Alhamdulillah ingat balik... she said "tak semestinya kene translate grafik yang dia cerita tu, just ekot unit yang kite nak translate je"... haaa... that i think the most valueable thing for today.. syukur aku xponteng kan.. kalo x..rugi beb... huhu..

(Disgrace ni cerita pasal seorang professor yang kene buang Universiti kerana tuduhan gangguan seksual..
nak tahu..bace la buku ni ye..)

then, afta dat class, petangnya ade story telling. today sgt penat. but i managed to tell the story.. (walopon ramai yang mcm ngntok2 kan..huhu...xde bakat)..nevamind la,..janji lepas. i've heard a lot of short story today. ade cerita pasal number, pasal chef, si tanggang..etc. n ade jugak yang salah paham. dia pegi amik fakta punye cite. nasib madam baik.. kalo x.. potong markah...

but even today sgt penat, i really have fun and enjoyed d day.. (mayb sebab dah tak lame kan kat sini.. so tibe2 rase semangat nak g kelas.. hehehe)... hope the best for tomolo.. ade audit meeting :D

0 daH KomeN?:

 

Copyright © 2010 WhitenBlack | Design by Dzignine