PhotoFlickr

PhotoFlickr
manual focus is better than others :) muahaha.. gamba disebelah hanyelah pinjaman semata-mata. kat sini pn ade banyak gamba jugak.. click jgn x clik.. :D

wiki wiki eh eh~

wiki wiki eh eh~
emm.. ade assignment stuff. site ni utk info2 je. educational purpose. click kat sini kalo nak bace~~

Deviantart

Deviantart
kat sini pn ade gambaq je... click kat gamba sebelah kalo nak tgk lagi banyak gamba.. muahahaha~

marimasakkek!!!

| Friday 8 July 2011
pepagi gua da bangon menjadi suri rumah bejaye~! lu hape taw...
atas pemintaan solmet gua a.k.a brader eris... wa memulakan keje2 membuat kek feveret dia.. choc cake.. walopon gua xbrape expert dlm memasak... tp kalo brader2 mkn tu..insyaAllah masih sihat!


walopon kek gua xnampak mcm sedap... tapi hakikatnye.. menjilat lantai beb! nak tempah bleh ar kontek2 wa... wa kasi spesel sama lu org.. kasi jilat tiang lagi der! tak caye? tgk! tgk! adik gua menjilat mankuk yg gua guna tu sampai licin.. gile sedap ar tu kot! kakakakaka~~ dgn penuh ceria wa menhaplodkan gambar ni.. walopon kualiti xbape best memandang... T_T


hari tu jugak wa pegi rumah brader eris utk mengajar adik beliau cara2 membuat kek! perhhhhhh~ wa da bleh bukak kelas memasak der..! taper taper... wa da kaya nnt wa bukak kelas memasak free utk brader2 n sista2 yg nk blaja masak dgn gua k... tungguuuu!!!!!!!


tgk! tgk! meleleh beb wa cakap lu!!!! brader eris pn ader tolong jugak.. tolong bakar je... sbb kalo dia tlg adunkan sure jadik biskot pnye kek 2 nnt.. kakaka~ gua ajar adik dia wat cupcake.. gile senang... kalo lu org nak.. amik pensel n ketas.. wa nk kasik resepinye ni haaaaa~~


CHOCOLATE CUPCAKE
Bahan-bahan:
250gm butter
200gm gula halus
5 biji telur (gred A)
270gm tepung gandum
50gm serbuk koko
1/2 camt sodium bikarbonat
1 camt baking powder
1/2 camt nescafe (dibancuh dengan sedikit air)
1/2 cawan air sejuk

Cara:
1. Ayak tepung bersama baking powder, serbuk koko dan soda bikarbonat.
2. pukul butter dan gula sehingga kembang. masuk telur dan nescafe tadi.
masukkan tepung sedikit-sedikit hingga sebati. gaul rata
4. akhir sekali masukkan air sejuk dan tuang dalam cup.
5. bakar pada suhu 170'c selama 25 minit atau sehingga masak.

da siap kek lu org! bleh mkn.. yummmy yummm!!!!! 

0 daH KomeN?:

 

Copyright © 2010 WhitenBlack | Design by Dzignine